Friday, April 22, 2011

Baik

Ape tu Baik ?




Macam pelik je wat tajuk entry cam gud2 je. Hihihi. Anjakan paradigma ye kawan2. Usaha meninggalkan zaman jahiliah demi mengejar zaman kemajuan. Ehh .. ye ke ??

Ade lagi ke orang yang baik2 sekeliling kite ? Erm .. let me think 1st. Ada ! Diri sendiri. Hihihi. Pandai korang jawab ye. Gud2. Haa .. kn dah dapat title gud.

Baiklah. Berbalik kepada tajuk entry asal. Ni aku share ape benda yang dimaksudkan dengan baik. Kalu baik kite pada orang lain, maka baik jugak la orang lain pada kite. Boley jadi ke cam ni ? 50 - 50 kot. Ade setengah, bile kite baik pada orang lain, maka orang lain tu akan pijak kepala kite ataupon amik kesempatan pada kite. Boley jadi jugak kan ?? Coz dah penah jadi .. Kan ?? *angguk* @ kite baik pada orang lain and then orang lain akan balas baik pada kite. Yang ni sure2 sweet. *senyum*

Mari baca. There goes ......



Ape yang kite nak, ialah balasan baik dari ape jua bende yang kite dah wat. Tapi ?! kalu kite sendiri tak jadi baik, macam mane kite nak dapat balasan baik. Make sense kan ...? Dalam hidupan seharian, cthnye: sorang laki ni nanti nak bakal isteri die yang dari golongan baik2 tapi si laki ni kadang kuar pakai suar pendek tara lutut je, pakaian selekeh kadang kuar pakai tshirt pagoda je, muka serabai cam baru bangun tido. Cam ni ke contoh2 orang yang nak bakal isteri baik tapi die sendiri tak usaha jadi baik ?? 
*tak dek kene-mengena ngan yang hidup mahupon yang dah xdek. korang yang bace pon xdek kene-mengena dalam ini cite*

Aku tebalikkan dari cth kt atas tau. cth lagi: soang pmpuan ni nanti nak laki yang baik2 gak. Tapi ! kalu pmpuan ni sendiri jenih yang huha-huha xtentu hala, pakai pon baju jenis standard adik2 kite dok pakai, blajaq ntah mane hala... memang xdapat la. Kirim salam awal2 la..
*tak dek kene-mengena ngan yang hidup mahupon yang dah xdek. korang yang bace pon xdek kene-mengena dalam ini cite*

Aku tak kate aku baik, maka dengan senang hati cekadak ja aku wat entry sal baik. TIDAK. Sume orang ade jerangkung dalam almari dieorg masing2 kan ?? *angguk jelah* dan aku xkate korang xbaik kalu contoh yang aku bagi2 terkene kat korang. Coz .. contoh aku bagi pon ade kaitan gak ngn aku. Oopps !! teet ...
Mak cik aku selalu cakap dekat aku:  What u give, U get back. Justin Timberlake plak nyanyi: What goes around, Came around.

Jadi baik, maka baik lah yang kite dapat.

0.o

No comments: