Wednesday, April 20, 2011

My Life

What ??

 Let's think

Ape yang sebenarnye aku cuba nak sampaikan ?? ntah. xtau. ok. it's about my life a.k.a kehidupan aku. Yang sepenuhnye berkisar tentang kehidupan sehari-harian aku la. Cm benda2 aku wat hari2. Xfaham ?? Rutin harian la senang cite. Susah aih nak faham. Shuh! 

Mesti ade je org nak ckap cm ni ..
"Bosan dowh baca-tengok benda hari2 minah ni wat" OR "Ntah ape la yang pmpuan nih nak gtau" @ "Cite sal diri sendiri pon nak gtau k ??"
Eh !! ade aku kesah ?? dah name pon my life kn ?? Sooo ...
Welcome to my life by Simple Plan 

Boley la kalu nak cakap yang rutin harian aku, hari2 same je. Dari bangun pagi, sampai la keesokkan harinye. Kecuali kalu tido xbangun2, so .. dah jadi len la rutinnye. huhu

Paling2 kurang, aku start hari aku bile alarm dari nokia 5200 aku bunyi jam 6.30. 
"ok. hf orang bagi suh aku pakai je". Sebagai hamba yang sedar diri, menunaikan kewajipan bersolat 5 waktu adalah wajib ye. hihihi.

After that, siap2 gi keje. Tiap2 pagi papa akan bekalkan aku ngn 1 bgkus nasi lemak. n juga kuih lam 2bj. "2 pon nk gtau" ehh, biar la kt aku. wekk !! dari rumah sampai tempat keje aku, ade la xsampai 5min je. Bis laju la aku rempit. Paling slow aku sampai lam 10min. Mohd Zuraidi Rahman terkejut woo aku bawak laju2. Padahal nek ego je. Rempit fast2 is my pasion u know. hahaha

Standard la keje pejabat bis lam 5.30. Kerajaan xtau la. Tapi aku xbalik la awal2. Coz .. kn aku dah gtau yang hidup aku hari2 cam bosan je. "wei, hg xgtau lg la" Ehh .. ye erk ?? hihihi. Pas aku balik keje, aku bagi je salam ..samada aku melepak jap depan tv or aku masuk bilik, wat ape patut, pas2 trus je lepak lam bilik. Benda paling best aku wat dalam bilik ?? jeng3 !!! "Hoi !! hg wat ape lam bilik ?!" Aku on laptop, pas2 off laptop2 bile aku nak gi keje pagi esok. "Ley meletup dowh laptop"

Ayat aku taip kat atas ni cam semak-seramuk-tak betol je. Xkesah .. tp ape yang aku nak gtau ialah .... kehidupan harian ialah ape yang sepatutnye kita corak-design-colour for the better future. Allah SWT memang dah tulis jalan hidup kita dari 1saat kite lahir sampai kita mati. Tapi, dalam jalan yang telah ditulis2, kita sendiri yang seharusnya menghidupkannye. Kalau rase ape aku gtau ni salah, bley tlg betulkan. Aku manusia biase yang jadikan blog tempat untuk aku bermadah-berkata2.

Ada sorang hamba Allah ni penah gtau aku yang kita kena lawan perasaan bosan2. Coz menghilangkan bosan dengan mencari satu keje untuk dibuat adalah jihad. Aku penah baca kat mane ntah, ayat die lebih kurang cam ni la "Allah tidak melihat hasil yang kita dapat tapi usaha yang sepenuhnye dipandang" cam sweet kn ayat nih ?? hihihi

Don't be a lazy or don't say a bosan-malas word k people

0.o



2 comments:

♥nyeto89♥ said...

welcome to my life! hahaha *tetiba* :p

Untitled said...

hihihi ..